wtorek, 19 maja 2020

„Zagubione siostry" Holly Black


Tytuł: Zagubione siostry

Autor: Holly Black

Cykl: Okrutny książę
Tom: 1.5
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 2020
Liczba stron: 98
Tłumacz: Stanisław Kroszczyński
Kategoria: Fantastyka, fantasy
Ocena: 7/10




Dzisiaj krótka recenzja jeszcze krótszej książeczki - nowelki z cyklu Okrutnego księcia Holly Black. Zagubione siostry przeczytałam w 40min, więc całe szczęście, że nabyłam je na sporej promocji! 

Jeśli chodzi o treść to pewnym zaskoczeniem dla mnie jest to, że była ona dla mnie satysfakcjonująca. W Zagubionych siostrach bliżej poznajemy Taryn, która przejmuje narrację i opowiada większą część pierwszego tomu ze swojego punktu widzenia. Pod względem fabularnym jest to świeże spojrzenie na Okrutnego księcia czyli pierwszy tom cyklu o tym samym tytule, ale wydarzenia w większości nie są dla nas żadnym zaskoczeniem. Całość wnosi do samej fabuły niewiele, raczej daje nam możliwość poznania samej Taryn od innej strony.

Gdy podeszła bliżej, zobaczyła na bramie wyryte w kamieniu słowa:
BĄDŹ ŚMIAŁA, BĄDŹ ŚMIAŁA.

Muszę za to pochwalić autorkę za sposób w jaki napisała tę książeczkę, bo jej motyw przewodni, czyli przywołane na początku Zagubionych sióstr opowiadanie, budzi jednocześnie niepokój i zaciekawienie, zwłaszcza jeśli zna się losy Taryn opisane w Złym królu i Królowej niczego. Wiemy co wydarzylo się dalej, więc budzi to w nas pewną grozę, znamy konsekwencje wyborów Taryn więc czujemy tę zaciskającą się pętlę i czyhające pułapki, znamy też zarówno te delikatniejsze jak i mroczniejsze strony wszystkich opisanych tu bohaterów.

Przeszła przez bramę, wędrowała dalej, aż natrafiła na drzwi, gdzie znów ujrzała napis:
BĄDŹ ŚMIAŁA, BĄDŹ ŚMIAŁA, LECZ NIE NAZBYT ŚMIAŁA.

Według mnie, pod względem klimatu ta książka jest równie dobra co moja ulubiona część tego cyklu czyli Zły król! To dla mnie spore zaskoczenie, bo rzadko kiedy nowelki spełniają moje oczekiwania, szczególnie właśnie co do utrzymania nastroju.

Mimo tego, że rozczarowało mnie to, że to opowiadanie jest aż tak krótkie, to z jego treści i popisu umiejętności pani Black jestem zadowolona. Od książki nie mogłam się oderwać nawet na chwilkę.

Tam ujrzała drzwi, a na nich kolejny napis: BĄDŹ ŚMIAŁA, BĄDŹ ŚMIAŁA, LECZ NIE NAZBYT ŚMIAŁA, BY KREW TWA SERDECZNA TU SIĘ NIE POLAŁA.

Na szczęście nowelkę można nabyć niedrogo, niestety wyłącznie w wersji ebooka, ale to mniej niż 100 stron zatem nikomu jej lektura nie zajmie zbyt długo.

Jeśli chodzi o kolejność czytania - nowelkę można czytać najwcześniej po pierwszym tomie cyklu czyli po Okrutnym księciu, ale ja osobiście odczuwam wielką satysfakcję, że przeczytałam ją na samym końcu, znając już wszystkie wydarzenia. ;)

Wszystkie cytaty pochodzą z recenzowanej książki.

| Okrutny książę | Zagubione siostry | Zły król | Królowa niczego |
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...