wtorek, 24 listopada 2020

Książkowe pokusy #6 wydanie świąteczne część 2

Obiecałam drugą część świątecznego wydania Książkowych pokus i oto kolejna 5 lektur w świątecznym klimacie, które naprawdę mam chęć przeczytać, a większość nawet mieszka już na moim czytniku! Zatem nie przedłużając!


1. Cudowne Boże Narodzenie i inne świąteczne opowieści
Louisa May Alcott
Wydawnictwo Zysk i S-ka

Wiecie, że zakochałam się w Małych kobietkach o czym mogliście już przeczytać przy okazji recenzji tej książki. Dlatego nie sądzę bym mogła Was zaskoczyć informacją, że gdy tylko dowiedziałam się o tym, że przetłumaczono inną książkę pani Alcott to dołączyła ona do mojej listy "do przeczytania". Przyznaję, że to było w zeszłym roku, ale wtedy czasu na tę lekturę mi zabrakło, cóż zrobić. 

Owszem, na pewno będzie słodko, ale nie mam wątpliwości, że w Cudownym Bożym Narodzeniu i innych świątecznych opowieściach znajdę mnóstwo dobra, ciepła, życzliwości i radości. Czuję, że to będzie uniwersalny zbiór opowiadań, który z przyjemnością poznają zarówno młodsi jak i starsi czytelnicy i zamierzam jeszcze przed świętami się o tym przekonać!



4. Świąteczne tajemnice. Najlepsze świąteczne opowiadania kryminalne
wielu autorów
Wydawnictwo Zysk i S-ka

Tegoroczna świąteczna gratka dla osób takich jak ja, która zostanie wydana już za kilkanaście dni! Świąteczne tajemnice to kryminalne zagadki w świątecznym i nieco bardziej klasycznym klimacie, a wśród autorów opowiadań możemy znaleźć na przykład Agathę Christie, Thomasa Hardy'ego czy Arthura Conan-Doyle'a. Wierzę, że ten zbiór porwie mnie bez reszty i bardzo chcę go poznać bliżej! To może być naprawdę smakowita przygoda i najlepsza świąteczna premiera!

 

3. Narodziny Bożego Narodzenia
ks. Józef Naumowicz
Wydawnictwo Znak

Nie jest to typowa jak na mnie lektura, ale za to wielokrotnie polecana. Narodziny Bożego Narodzenia to nic więcej tylko historia i ciekawostki dotyczące tych świąt. Prawdopodobnie podejście autora do tematu jest niepowtarzalne, pełne magii a jednocześnie faktów historycznych. Jakby tego było mało, to choć autor jest księdzem, to jest ponoć także specjalistą od wczesnego chrześcijaństwa i podobno z ogromnym szacunkiem wypowiada się także o tych, którzy są innej wiary, a to jest dla mnie niezwykle istotne. W ostatnich tygodniach jeszcze bardziej niż zwykle.

Trudno nie przyznać, że święta Bożego Narodzenia mają swój absolutnie wyjątkowy klimat, więc warto byłoby dowiedzieć się co nieco o ich historii. Ponoć ma mi się spodobać, więc nie będę ukrywać - chcę to sprawdzić!

 

2. Księgarenka przy ulicy Wiśniowej
wielu autorów
Wydawnictwo Filia

Oto kolejny zbiór opowiadań, ale tym razem z kategorii obyczajowe i romans.

Zamknięcie ukochanej księgarni, którą prowadziło się całe życie, nie jest prostą decyzją. Pan Alojzy chce obdarować swoich stałych klientów specjalną książką na pożegnanie. Różni są bywalcy i różne książki, ale pan Alojzy wie, że książki są przewodnikami duszy i mogą zmienić czyjeś życie na lepsze... Jeśli chcecie wiedzieć czy to się udało, to musicie sięgnąć po Księgarenkę przy ulicy Wiśniowej!

Jest to kolejny zbiór opowiadań w tym zestawieniu, zatem kolejna szansa na poznanie nowych autorów. Mamy tu coś od Alka Rogozińskiego, Magdaleny Witkiewicz, Liliany Fabisińskiej, Gabrieli Gargaś, Agnieszki Krawczyk, Marty Obuch... Jednocześnie mocno mnie zaintrygowało, że współautorem jest Remigiusz Mróz - nigdy nie czytałam go w "romantycznej" formie i jestem ogromnie ciekawa jak sobie z nią poradzi człowiek, który stworzył takie książki jak Behawiorysta czy cykl W kręgach władzy. :)

Czyli podsumowując, mamy tu opowiadania świetnych autorów, księgarnię i książki w fabule oraz świąteczny klimat - musicie przyznać, że kusi!

 


5. Dynia i jemioła. Nietypowe historie świąteczne
Aneta Jadowska
Wydawnictwo SQN

Aneta Jadowska to jedna z bardziej rozpoznawalnych polskich autorek fantastyki. I tak jak pierwszy tom jej cyklu o Nikicie urzekł mnie pomysłem, ale nie najlepiej mi się go czytało, tak kolejne dwa tomy były tylko lepsze. To jest pisarka, która z każdą kolejną książką jest coraz lepsza, a ciekawych pomysłów nie brakowało jej ani przez chwilę. Dynia i jemioła to bosko wydany zbiór opowiadań, a jednocześnie bardzo nieszablonowe podejście do okresu od Halloween do Sylwestra. W książce pojawia się cała plejada bohaterów, niesamowite przygody, dowcipne dialogi... Nic tylko czytać!

Opowiedzcie mi jakie świąteczne książki czytacie lub macie jeszcze przed świętami w planach? 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...