sobota, 30 stycznia 2021

„Jestem dzieckiem książek" od Olivera Jeffersa zabiera nas w niesamowitą wizualną przygodę!


Tytuł: Jestem dzieckiem książek

Autor: Oliver Jeffers

Wydawnictwo: Tekturka
Data wydania: 2018
Liczba stron: 40
Kategoria: Dla dzieci, picture book
Ocena: 9/10



Ostatnio ponownie odkryłam wydawnictwo Tekturka! Dawno, dawno temu spotkałam się z ich książkami, które choć oszczędne w sowach były wyjątkowe, unikatowe, piękne i starannie wydane. Wspaniale poruszały wyobraźnię i kreatywność starszych i młodszych czytelników.

Jestem dzieckiem książek to przepiękny i nadzwyczajnie wartościowy picture book. Taki, który jest uosobieniem tego kim jest większość z nas - mamy mnóstwo książkowych wspomnień związanych z bohaterami książek, wykreowanymi światami czy opisanymi wydarzeniami, chętnie i z czułością do nich wracamy, równie chętnie zachęcamy innych do wejścia w te książkowe światy i przeżycia niesamowitych przygód! Jeśli wiesz o czym teraz piszę, to Jestem dzieckiem książek jest dla Ciebie idealne!


Ta książka to kwintesencja dorosłego sentymentu przetłumaczonego na język dziecka. Na fali słów (dosłownie!) poznajemy dziewczynkę, która do niesamowitych książkowych światów zaprasza pewnego chłopca. Oboje zabierają nas do niesamowitego, bajkowego świata książek, a nasza wyobraźnia może hulać gdzie tylko zapragnie. Jedyna wada dla mnie? ZA MAŁO! :)

Cała książka jest absolutnie przepięknie wydana - ilustracje są unikatowe, dopracowane w każdym calu i pełne przekazu, którego warto poszukać. :) Wszystkie grafiki pozostawiają nam miejsce na dyskusję, wyobrażanie sobie przygód, nawiązania do książek, które możemy na stronach Jestem dzieckiem książek znaleźć. Siedziałam z tą książką ponad godzinę, nieustannie uśmiechnięta i jedyne czego żałowałam to tego, że nie mam pod ręką wystarczająco małego dziecka żeby wyruszyć w tę podróż razem z nim. Pewnie potrwałoby to dużo dłużej, ale bez wątpienia zobaczyłabym tę książkę z nowej perspektywy, poznalibyśmy się jeszcze lepiej, a nasza relacja zyskałaby nowego wymiaru! Jednocześnie jest to pozycja oszczędna w słowa - te kilka wyrazów na każdej stronie (oprócz wyrazów, które tworzą ilustracje!) to kwintesencja a zarazem trampolina przekazu dla naszej wyobraźni.

Jest to też książka roku dla dzieci – zwyciężczyni prestiżowej nagrody Bologna Ragazzi Award 2017, wielokrotnie również nominowana w wielu konkursach, czemu trudno się dziwić!

Jestem dzieckiem książek to jak sama nazwa wskazuje idealny picture book dla ludzi, którzy kochają czytać i chcą tym czytaniem zarażać najmłodszych. Przepiękne ilustracje, idealne wydanie, a każda strona pełna ponadczasowego przekazu - czego można chcieć więcej? :) Ale cóż ja będę mówić, niech książka sama do Was przemówi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...