sobota, 12 sierpnia 2017

LBA II

Za nominację do LBA dziękuję Zuzannie P z CZYTANIE i inne przygody na której bloga serdecznie Was także zapraszam, Zuzanna najwięcej czyta literatury New Adult, a obie jesteśmy bardzo związane z Harrym Potterem. ;) 
To co, zaczynamy?


1. Idealna książka na wakacje to?

Każda, która jest przyjemna, wciągająca i długa. :)


2. Jaki jest Twój ulubiony autor i autorka?

Ojej. Trudne pytanie. Tak naprawdę to nie wiem, inaczej by było gdyby zapytać o ulubionego autora w gatunku, choć i to w niektórych sytuacjach mogłoby być trudne. Ulubionym autorem mógłby być np. Eric Emmanuel Schmitt, Jostein Gaarder, J.R.R. Tolkien, Michaił Bułhakow, Jurgen Throwald, Carlos Ruiz Zafon, Remigiusz Mróz, Lama Ole Nydahl, Molier... Problematyczny jest George R.R. Martin, który jako człowiek mnie nie przekonuje, za to książki jego pióra adoruję.
Gorzej jest z autorką. Obecnie chyba najbardziej oczekuję książek Sarah J. Maas, Alexandry Bracken, Marie Rutkosky, a z klasyki Ursulę le Guin i oczywiście J.K. Rowling. Z polskich chyba w tej chwili Magdalenę Knedler. :)

3. Gdybyś mogła zadać 3 pytania ulubionemu autorowi/autorce, o co byś zapytała?

Ja mam tylko dwa pytania - jaka będzie następna książka i na kiedy jest wyznaczona data jej premiery. :) Ale to się liczy jak sądzę tylko do żyjących? :D

4. Z którym bohaterem literackim umówiłabyś się na randkę?

Ych. Nie umówiłabym się z żadnym. Uwielbiam literaturę, bardzo BARDZO lubię niektórych bohaterów, ale z obawy przed wybujałą wyobraźnią i oczekiwaniami wolałabym spotykać się z żywymi mężczyznami, zwłaszcza jednym. Swoim. :D

5. Czy od razu po przeczytaniu książki piszesz recenzję, czy musisz trochę odczekać?

Zwykle chwilkę odczekuję, mogę sobie na to na szczęście pozwolić, bo mam dobrą pamięć do książek. Ale jednak lubię w recenzjach być precyzyjna i im dłużej zwlekam tym więcej wkrada się tam uogólnień. Poza tym najciekawsze refleksje mam zaraz po lekturze lub po rozmowie o książce z przyjaciółmi.


6. Książki jakiego gatunku czytasz najchętniej?

Fantastykę.

7. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?

Cztery. Bromba i inni Macieja Wojtyszko, seria Rodzina Austinów Madeleine L'Engle, Harry Potter J.K. Rowling i seria z cyklu Tereska i Okrętka Joanny Chmielewskiej zwłaszcza Większy kawałek świata. Gdybym mogła dorzuciłabym Trylogię Bartimaeusa Jonathana Strouda, którą uważam za kawał dobrej lektury po dziś dzień. Ale szczerze mówiąc mogłabym tak wymieniać bez końca, bo teraz przypomniało mi się np. Stowarzyszenie wędrujących jeansów i Śrubziemie... AAA. Stop. ;)

8. Czy blogowanie coś zmieniło w Twoim życiu?

Bardzo wiele zmieniło. Dzięki blogowaniu jestem szczęśliwsza. Dotychczas byłam bardzo skupiona na studiach, a teraz wreszcie mam większą motywację do czytania, odskocznię od pracy i dużo zabawy. ;) Poznałam też bardzo wiele wspaniałych osób, z którymi mogę dzielić się swoją pasją co ogromnie doceniam. 

9. Wolisz książki, których fabuła toczy się w przeszłości, teraźniejszości czy przyszłości?

Prawdę mówiąc jest mi to obojętne, ale chyba najczęściej wybieram przeszłość i przyszłość, bo teraźniejszość i tak mam na co dzień na wyciągnięcie ręki. ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...