wtorek, 28 września 2021

Najlepsza część trylogii czyli „Krwawa klątwa" Annette Marie

 
Tytuł: Krwawa klątwa
 
Autor: Annette Marie

Cykl: Trylogia Mistrza magii
Tom: 3
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 2021
Liczba stron: 408
Tłumacz: Grzegorz Gołębski
Kategoria: Fantastyka, urban fantasy
Ocena: 7/10



Dosłownie przed chwilą w pierwszym tomie trylogii - Mrocznym wymiarze - obserwowaliśmy młodą nimfę Clio, która na prośbę swojego brata Bastiana w ramach szaleńczej, a niemal samobójczej misji udała się do Poczwarki by wykraść zaklęcie, który ocali jej ukochane królestwo. Śmiertelnie niebezpieczna wizyta w Poczwarce całkowicie odmienia życie nie tylko Clio, ale również poznanego w Podziemiu inkuba Liry. W Śmiertelnym zaklęciu inkub i nimfa są zmuszeni udać się w pościg przez Podziemie, Nadziemie i Ziemię by zapobiec uruchomieniu najgorszego zaklęcia - SIKORa, który zagraża nie tylko krainom, ale całej magii. Niestety, wielu chciałoby zagarnąć zaklęcie dla siebie, a cena za głowy Clio i Liry stale rośnie... W Krwawej klątwie inkub i nimfa muszą stawić czoła wszystkim tym niebezpieczeństwom i rozwiązać problem zabójczego zaklęcia - za wszelką cenę.

Prawdę mówiąc trochę obawiałam się finału Trylogii Mistrza magii. Mroczny wymiar i Śmiertelne zaklęcie to dobre rozrywkowe fantasy, z mocnymi bohaterami i ciekawym światem, ale niestety wiele rozwiązań fabularnych było bardzo przewidywalnych, przez co perspektywa zakończenia budziła we mnie mieszane uczucia. Oczywiście ciekawość zwyciężyła i dzięki uprzejmości księgarni Taniaksiazka.pl już w chwilę po premierze Krwawej klątwy dałam się wciągnąć Lirze i Clio do świata śmiertelnych niebezpieczeństw, zdrad i nieoczekiwanych sojuszy oraz szalonych potyczek magicznych.

Ostatecznie, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, Krwawa klątwa okazała się moim zdaniem najlepszą częścią tej trylogii! 
Po wydarzeniach z poprzedniego tomu wraz z bohaterami kolejny raz wyruszamy w podróż, aby poznać nowe rejony uniwersum stworzonego przez Annette Marie. Ten świat jest naprawdę ciekawie zbudowany - prosto, ale z polotem. Jest intrygujący i różnorodny, nie wynika z żadnych katastrof ani potężnych zmian (co ostatnio jest częstym motywem w fantastyce). Część jego elementów jest nam znanych z innych książek, ale pani Marie stworzyła z tego dosyć odświeżającą mieszankę.
 
Fabuła się zagęszcza choć nadal jest to raczej niezbyt skomplikowana historia, w której wiele wątków, zwłaszcza głównych, da się bez trudu przewidzieć. Jednak kilka razy autorka dosyć skutecznie zbiła mnie z pantałyku i myślę, że Krwawa klątwa zaskakiwała mnie najczęściej spośród wszystkich trzech tomów. Szczególnie miło myślę o zakończeniu, bo szczerze mówiąc, byłam bardzo ciekawa jak autorka poradzi sobie z wielkim finałem - spodziewałam się, że autorka będzie na siłę szukała słodkiego zakończenia, a tymczasem zdecydowała się na inny zabieg fabularny i chwała jej za to! Ta końcówka to dla mnie miła niespodzianka, dzięki której żegnam cykl z czułym uśmiechem na ustach.
 
Interesującym szczegółem jest to, że chociaż głównym bohaterem jest inkub, to w pierwszych dwóch tomach pojawiają się jedynie sugestywne erotyczne komentarze. Ta część w końcu pełniej nawiązuje do natury inkuba, pojawiają się też pełne, dosyć zręcznie poprowadzone, sceny erotyczne. Moim zdaniem są one dosyć wyważone i bardzo naturalnie przedstawione, co bardzo doceniam! 

Jeśli ktoś szuka głębokiego fantasy poruszającego problemy świata to Trylogia Mistrza magii go rozczaruje. Jednak jako ciekawe rozrywkowe fantasy cykl sprawdza się znakomicie. Krwawa klątwa wciąga, a bohaterów naprawdę trudno było nie polubić, więc im dłużej czytałam tym bardziej byłam ciekawa jak zakończy się historia nimfy, inkuba i drakona. Jednocześnie fantastycznie się zrelaksowałam! Warto też zauważyć, że ostatni tom cyklu jest wyraźniej skierowany do nieco starszego czytelnika, więc jest to pewna odmiana w typowo młodzieżowych fantastycznych pozycjach. Jednak najważniejsza informacja jest taka, że cały cykl jest już wydany, więc śmiało można czytać bez obaw o niedokończone wątki czy zmiany wydawnicze - wszystko jest śliczne, spójne i tylko czeka na czytelnika! :)

| Mroczny wymiar | Śmiertelne zaklęcie | Krwawa klątwa |

Za możliwość lektury bardzo dziękuję księgarni taniaksiążka.pl!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...