sobota, 16 grudnia 2017

LBA III

Zapraszam gorąco na kolejne LBA - tym razem za nominację dziękuję niezastąpionej Isleen z Dzieł wyszperanych i nie tylko na której bloga zapraszam Was z całego serca!


1. Czy poza czytaniem masz jeszcze jakieś pasje?

Zabrzmi to może nieco patetycznie, ale swoją pracę. :D Oprócz tego wskazuję na naturę, która pasjonuje mnie niezmiennie od dziecka oraz medycynę. Wysoko w tym rankingu są też ciekawe filmy i seriale. ;)


2. Najzabawniejsza książka, którą kiedykolwiek przeczytałaś, to...?

Nie jedną, bo cały cykl o Teresce i Okrętce Joanny Chmielewskiej, a szczególnie mój ukochany Większy kawałek świata. To ile się przy tym uśmiałam to... Wiedzą tylko Ci, którzy jechali ze mną wtedy pociągiem, a ja dusiłam się próbując tłumić wybuchy śmiechu. :D

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/3669565/wiekszy-kawalek-swiata

3. Najdziwniejsza książka, którą kiedykolwiek przeczytałaś, to...?

Póki co wygrywa chyba Mistrz i Małgorzata, ale zasadniczo całą literaturę rosyjską z którą się spotkałam nazwałabym niezwykłą, niesamowitą choć no właśnie. Dziwną. :D

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/3873903/mistrz-i-malgorzata
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/3873903/mistrz-i-malgorzata


4. Który autor Twoim zdaniem jest niesłusznie niedoceniany? Dlaczego?

Ojej. Prawdę mówiąc jest ich wielu. Jednym z nich jest na pewno Jostein Gaarder, którego prawie nikt nie czyta, a napisał naprawdę niezwykłe książki. Tymczasem w szkole możemy poznać co najwyżej Świat Zofii, który choć bardzo ciekawy to stanowi zaledwie wierzchołek góry lodowej. Omija się tak niezwykłe Jego pozycje jak Dziewczyna z pomarańczami, W zwierciadle, niejasno, Przepowiednia Jokera czy Vita Brevis, które ja osobiście szczerze pokochałam i choć czytałam je w gimnazjum to wciąż noszę je w sercu i myślę, że tak pozostanie.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/36582/vita-brevis-list-florii-emili-do-aureliusza-augustynahttp://lubimyczytac.pl/ksiazka/251721/dziewczyna-z-pomaranczami
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/97817/przepowiednia-dzokera


5. Jeśli w czasie lektury trafiasz na nieznane Ci wcześniej słowo, szukasz jego znaczenia w słowniku?

Tak. Czasami pytam innych domowników, ale najczęściej szukam sama, z tym, że jeśli nie zrobię tego od razu to później już zapominam.


6. Cała masa książek, nawet, jeśli osiągnęły status bestsellera, po pewnym czasie jest zapominana. Niektóre jednak okazują się fenomenem i czyta je wiele pokoleń. Jaka książka lub seria książek, wydana dotychczas w XXI wieku, ma Twoim zdaniem największe szanse, aby stać się takim ponadczasowym klasykiem? 

To cykl, który jak sądzę już klasykiem chyba jest czyli Harry Potter. ;) 

7. Zdarza Ci się czytać w oryginale?

Tak. Ubolewam jednak nad tym, że tylko zdarza, bo niestety dla mnie angielskie i hiszpańskie książki są po pierwsze nieco drogie, a po drugie ich czytanie jednak zajmuje mi więcej czasu niż polskiej lektury zatem i z tego powodu sięgam po nie rzadziej niż bym chciała.


8. Czytasz tylko bestsellery czy szukasz też mniej znanych pozycji?

Zdecydowanie szukam też mniej znanych pozycji. Bestsellery niestety w 75% okazują się słabą książką, której sprzedaż nakręcono dla zarobku. I nie mam pretensji o to do wydawnictw, bo wiadomo, że rynek jest bezlitosny, a pieniążki muszą się zgadzać, ale wolałabym żeby bestsellerów było mniej a stanowiły znacznie lepszą literaturę. Poza tym w gąszczu bestsellerów ucieka nam masa świetnych tytułów co jest chyba bólem większości książkoholików i blogerów książkowych. ;)


9. O co dbasz w czasie pisania recenzji?

O jej poprawność językową, o to by nie było powtórzeń, błędów ortograficznych, a przynajmniej bardzo się staram. Walczę o brak spoilerów, o to by nie zdradzić więcej niż trzeba i o to aby oddać jak najtrafniej i najbardziej zrozumiale swoją ocenę. 


10. Najlepsza ekranizacja książki, jaką kiedykolwiek oglądałaś, to...? Dlaczego właśnie ta? A może w ogóle nie lubisz ekranizacji?

O kurczę. Nie wiem. Akceptuję ekranizacje, ale nie jestem zwykle ich wielką fanką. Może Lot nad kukułczym gniazdem? Lubię też ekranizację Władcy pierścieni, pierwszej części Opowieści z Narnii i może Przeminęło z wiatrem? Za co? Za zgodność, wierne oddanie tych niezwykłych książek, w dodatku wykonane z rozmachem i uczuciem. ;)


Po prostu kocham książki, a że mam sporą wyobraźnię to często gęsto film nie będący idealną kopią scenariusza, który stworzył się w mojej głowie podczas czytania, po prostu nie spełnia moich oczekiwań.



11. Wielu z nas lubi literaturę pochodzącą z konkretnego kraju. Czy Ty też masz taki kraj, którego książki czytasz szczególnie chętnie? Jeśli tak, to jaki to zakątek świata i dlaczego właśnie ten?

Akurat nie. Uwielbiam literaturę zewsząd, bo za każdym razem mogę odkryć coś nowego, fascynującego, niezwykłego. Dobra książka może pochodzić z absolutnie każdego miejsca na świecie. :D Mam jednak sentyment do literatury rosyjskiej, zwłaszcza fantastyki, ponieważ mam wrażenie, że tam nie obowiązują żadne granice i zasady co potrafi dać zaskakująco niesamowicie dobry efekt. :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...