wtorek, 1 września 2020

Zakupy w czasach pandemii czyli które księgarnie dały radę dostarczyć zamówienie o czasie?

W ciągu ostatnich pandemicznych miesięcy miałam mniejszą lub większą przyjemność zamawiać różne produkty w siedmiu księgarniach internetowych i pomyślałam, że może moje wrażenia z tych przygód komuś z Was pomogą w przyszłych zakupach. :) Dlatego dzisiaj krótko, ale praktycznie!

1. Chodnik literacki

Niezmiennie konkurencyjne ceny, a czas dostawy zgodny z tym co było w zamówieniu.  Książki przybyły w idealnym stanie. Jeśli coś jest dostępne na Chodniku to zwykle właśnie tam robię zakupy!

Bardzo polecam!

2. Świat książki

Trzy zamówienia w okresie pandemii, więc pewnie już wiecie u kogo zamawiam najczęściej. ;) Duży wybór książek i niskie ceny zawsze cieszą serce! Pierwsze z dostawą z racji początkowej fazy pandemii, dwa pozostałe z odbiorem w punkcie. Pierwsze i ostatnie przebiegło bezproblemowo. Środkowe jednak przyniosło zawirowania, bo w tajemniczych okolicznościach moje książki zaginęły pomiędzy magazynem, a punktem odbioru. Zadzwoniłam wyjaśnić sprawę i byłam bardzo zaskoczona - nie dość, że od razu się dodzwoniłam, to w dodatku bardzo kulturalny pan przedstawił mi natychmiast kilka rozwiązań. Zasugerował, że właśnie dzisiaj zaczęła się promocja, która obejmuje zamówione przeze mnie książki, więc chyba skoro i tak nawalili i zamówienie wciąż nie przybyło, to najlepiej byłoby anulować tamto zamówienie i zamówić ponownie, a on dopilnuje, żeby jutro po południu książki były już do odbioru. Następnego dnia po południu książki były już moje.

Jeśli składać reklamacje to naprawdę tylko tak.  

Świat książki po raz kolejny miło mnie zaskoczył! 

3. Nieprzeczytane.pl

Niestety - wielkie rozczarowanie. Słyszałam w ostatnim czasie wiele niepochlebnych opinii, których przyczyną jest ponoć nowy właściciel księgarni. Jeszcze kilka lat temu wskazywałam ją jako jedną spośród moich zdecydowanych faworytek więc trudno było mi uwierzyć, że te czasy się skończyły. Zamówiłam jeden produkt dostępny w ciągu 24h. Po tygodniu zamówienie nawet nie zostało wysłane. Dostałam bezosobowego maila z informacją o "opóźnieniu w realizacji zamówienia" czego przyczyną miały być "problemy logistyczne". Moja próba kontaktu także nie skończyła się sukcesem - nie udało mi się dodzwonić. Następnego dnia sukces, ale rozmowa przebiegała absurdalnie, a Pani niemal natychmiast oznajmiła, że jedyne rozwiązanie to anulowanie zamówienia. Wyszło bowiem, że mój dostępny od ręki produkt jest niedostępny, bo rok szkolny (jak rozumiem zaskoczył księgarnie?), bo magazyn nie aktualizuje produktów...

Anulowałam i naprawdę nie polecam. Mam nieodparte wrażenie, że księgarnia od samego początku wiedziała, że nie będzie w stanie zrealizować mojego zamówienia tak jak się do tego zobowiązała. Nikt nie był zaskoczony, mail o problemach logistycznych był przemyślany i bardzo mglisty bez słowa o tym kiedy owe problemy zostaną rozwiązane, a rozmowa telefoniczna uświadomiła mi, że firma wydaje się doskonale wiedzieć co się dzieje i nie wydaje się tym w najmniejszym stopniu zaniepokojona.

4. Livro.pl

Książka, której szukałam była tam najtaniej, a dawno w Livro nie zamawiałam. Na szczęście było tak jak dawniej - bezproblemowo. Nie pamiętam teraz czy zamawiałam do paczkomatu, czy kurierem, ale wiem, że wszystko przebiegło jak trzeba. W księgarni duży wybór i dobre ceny! Polecam!

5. Empik

Z zasady nie kupuję w Empiku książek. Jednak jeśli chodzi o planszówki, zwłaszcza w okresie pandemii, Empik był bezkonkurencyjny pod praktycznie każdym względem - najniższa cena, najkrótszy czas dostawy i największa dostępność produktów. Zamówiliśmy gry i chociaż ubolewaliśmy nad tym, że nie była wtedy możliwa dostawa do punktu, to na szczęście koszty przesyłki wtedy były bardzo niskie. 

Obie planszówki dotarły do nas w nienagannym stanie idealnie o czasie. 

6. Znak.com.pl

Małe zamówienie, ale wielki sukces. Spory wybór produktów, niezłe ceny, dostawa idealnie na czas, a książka dotarły w doskonałym stanie. Polecam!

7. Gandalf.com.pl

Nie jest to najtańsza księgarnia, ale z całą pewnością niezawodna i dająca duży wybór. Kiedy nieprzeczytane.pl nawaliło bez wahania zdecydowałam się właśnie na Gandalfa. Czas był dla mnie w tej sytuacji absolutnie kluczowy! Zamówienie dotarło bardzo szybko, a razem z nim urocza zakładka do książki i kupon rabatowy na kolejne zakupy. ;) Kolejna księgarnia, którą bez wahania mogę polecić!


Wy też koniecznie polećcie mi miejsca, w których robiliście książkowe zakupy! Gdzie według Ciebie jest najtaniej, a przesyłka przybywa o czasie?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...