wtorek, 14 grudnia 2021

Konkurencja nie śpi, a bycie Politwórcą to nie byle co czyli „Plastikowy mag" Charlie N. Holmberg

 
Tytuł: Plastikowy mag

Autor: Charlie N. Holmberg

Cykl: Papierowy Mag
Tom: 4
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 2021
Liczba stron: 288
Tłumacz: Monika Wiśniewska
Kategoria: Fantastyka, Fantasy, Dla młodzieży
Ocena: 8/10



Pierwsze spotkanie z Charlie N. Holmberg, które nastąpiło przy okazji lektury Papierowego maga, było niezwykle odświeżające. Fabuła mnie wciągnęła, a wykreowany przez autorkę świat miał w sobie urok i czar, którego brakowało mi w podobnych historiach. W dodatku po wielu książkach o wampirach, zmiennokształtnych i wybrańcach byłam złakniona czegoś nowego i to właśnie dał mi Papierowy mag. To była fantastyka, której szukałam. W Szklanym magu czyli drugim tomie magia wciąż mnie zachwycała, ale lekko zaczęła mnie irytować bezmyślność głównej bohaterki. Arcymag okazał się lepszy jeśli chodzi o kreację Ceony, ale okazał się dosyć przewidywalny. Jednak klimat tych książek był urzekający i nieustannie mnie do siebie przyciągał. Byłam więc ogromnie ciekawa co pokaże spin-off historii czyli Plastikowy mag a dzięki księgarni taniaksiazka.pl mogłam to sprawdzić!

Główną bohaterką książki jest Alvie Brechenmacher. Alvie kończy szkołę Techniki Materiałów Jeffersona w Stanach Zjednoczonych. Jej wielkim marzeniem jest władać magią plastiku i zostać Politwórcą. Szczęście się do dziewczyny uśmiecha, słynny Politwórca z Wielkiej Brytanii zgodził się, aby zostać jej opiekunem. Alvie jest ogromnie podekscytowana i już wkrótce wyrusza w podróż, która przyniesie jej dwie nowe znajomości. Jaką rolę odegrają one w życiu praktykantki? Czy nieco ekscentryczna Alvie, która woli nosić spodnie niż spódnice, a mamy 1905 rok, odnajdzie się w nowej roli w nowym miejscu?

Plastikowy mag powrócił do tego co polubiłam u pani Holmberg najbardziej. Możemy przeczytać o niezwykłej magii - jej pięknie czy o zaskakujących niekiedy formach i ograniczeniach. Sama panna Brechenmacher ma charakter, jest bystra, pojętna i chętna do pracy, odważna choć niekiedy niepewna w relacjach społecznych. Z przyjemnością poznajemy jej przygody, bo i ona sama naprawdę da się lubić. Jak już zdążyła nas przyzwyczaić pani Holmberg, w jej książkach nie ma korowodu postaci, ale te, które nam przedstawia są bardzo przemyślane. Jest kilku całkiem dobrze zbudowanych bohaterów drugoplanowych, ale fabuła skupia się jednak na dosłownie kilku postaciach.

Jeśli chodzi o samą historię, to przez książkę dosłownie się płynie, a fabuła potrafi nas zadziwić. Jest przyjemnie i ciekawie, a faktycznie trudno było mi przerwać lekturę przed jej zakończeniem. Niestety, książka jest dosyć krótka, więc tak naprawdę nie był to szczególny problem - przeczytałam ją w jeden wieczór. Satysfakcjonująca jest również warstwa językowa, co bardzo doceniam, podobnie jak przepiękną okładkę, która dobrze pasuje do pozostałych części historii.

Zaskakujące jest także to jak zwinnie pani Holmberg wplotła niektóre wątki. Z jednej strony dla osób, które poprzednich książek nie znają, ta historia będzie całkowicie samowystarczalna. Ci, którzy znają wcześniejsze tomy docenią kilka porozumiewawczych mrugnięć, które dodadzą książce uroku.

Nie spodziewałam się bardzo wiele, sądziłam, że to co najlepsze Charlie N. Holmberg już nam podarowała w Papierowym magu. A jednak! Plastikowy mag okazał się bardzo przyjemną, choć jak dla mnie zdecydowanie zbyt krótką, lekturą. Historia wciągnęła mnie bez reszty i bardzo chciałam wiedzieć jak dalej potoczą się losy Alvie. Również spotkanie z kilkorgiem bohaterów, których poznaliśmy już w poprzednich częściach wywołało na mojej twarzy szeroki uśmiech - tak rzadko autorzy osadzają kolejne książki mając w pamięci poprzednie, a jeszcze rzadziej robią to tak delikatnie jak dokonała tego autorka. Ostatecznie z lektury jestem bardzo zadowolona i przyznaję, że pani Holmberg powróciła do tego co tak mnie urzekło w jej pierwszej książce! Dodam też, że to jest fantastyka, która bez problemu nadaje się dla młodszego czytelnika - brak scen erotycznych, brutalnych czy upiornych. :)

| Papierowy mag | Szklany mag | Arcymag | Plastikowy mag |

Za możliwość lektury bardzo dziękuję księgarni taniaksiazka.pl!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...