czwartek, 19 stycznia 2017

Lista BBC cd.

Pod wpływem bardzo dobrego komentarza pod poprzednim postem (dziękuję renf. - autorce bloga http://oceniamwszystko.blogspot.com/) zwracam uwagę, że tak naprawdę lista 100 najlepszych książek BBC w pierwowzorze była 200 najlepszymi książkami według BBC. To niesamowite ile można się dowiedzieć pisząc bloga (jak wspaniale, że to działa!)! :D Lista BBC wpada na mnie od kilku lat, zawsze w niezmienionej wersji setki. Mało tego, szukając całej listy, żeby sobie w końcu raz odhaczyć wpisywałam lista BBC bez liczb. A tu psikus i mamy dwusetkę! Pomyślałam więc - sprawdzam i postanowiłam podzielić się tą informacją z Wami.

Tutaj i Wy możecie sprawdzić (co Wam OGROMNIE polecam) - https://en.wikipedia.org/wiki/The_Big_Read

I wiecie co? Jestem miło zaskoczona. Lista 200 najlepszych książek zawiera zdecydowanie więcej ciekawych książek. Zobaczyłam Kate Atkinson, Kinga, Dianę Gabaldon, Umberto Eco, mojego ulubieńca Gaardera oraz wiele książek Pratchetta. Ale prawdą jest też, że potraktowanie osobno książek cyklu Harrego Pottera budzi moje wątpliwości. To nadal jest bardzo angielska lista. Wciąż lista najlepszych książek zawiera mnóstwo pozycji jednego autora i wciąż nie jest to doskonała top lista, ale jest.. Trochę lepsza! :)

Tym razem pozostawiam Wam jedynie informację, żebyście wiedzieli, że pozycji jest 200, że są one ciekawe, że były wybierane w "plebiscycie" BBC, i że to tylko podpowiedzi. Watro na nie spojrzeć, ale na pewno nie są obligatoryjne. :) 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...